Saturday, April 16, 2011

~ cuti hujung minggu ~



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...

Syukur kepada Yang Maha Esa kerana, diwaktu hujung minggu ini, dapat lagi spend masa dengan family tersayang...walau pun ada juga pergaduhan, tapi macam pepatah melayu kata "carik-carik bulu ayam, lama-lama bercantum juga"...nak buat macam mana, dah lumrah hidup camni kan...bukan kita boleh terima seseorang 100% dan bukannya orang len boleh terima kita 100%...


" Hidup tak selalunya berseri,
tapi yg berseri itulah yg menyinari hidup..
Hidup tak selalunya gelap,
tapi yg gelap itulah punca kita mencari sinar buat hidup
yg berseri..
Madah tak semestinya indah krn yg indah itu hanya
bersifat sementara..
Mencari maksud makna madah yg indah amat bererti
buat kehidupan yg indah dgn sinar yg berseri seri... "

cik ngah balik smule da~ hanya kerana xm MUET!!!nak kata membazir pn tak boleh...dah adat hidup zaman milenium la kan...tak leh kata pe dah...diam je la...ayah lan plak, mtak tmpangkan fatah dan muiz tido kat umah semalam...ok la~ yang bengang nye, ade plak yang usik hantu kat dyorg...nanges2 nak p kat ayah lan...padahal ayah lan temankan makcik yana kat hospital...lastly, umi suh dyorg tdo jep...

dalam kol 3 pg plak, nanges2 muiz tepi abg tam kate nye, ''nak tido kat acik~''
hantar la kat bilik atas...bising giler ketuk pintu tuh, last2 masuk cmtu je, panjat katil n nanges...aduish...tak penah2 lak sblm ni cmni...klaka pn ade...geram pn ade...dah la pagi2 buta plak tuh...

dalam kol 4 pg plak, umi naik bilik...terkejut tgk muiz hilang...bkk lampu n check...x pasal2 x lay tdo smlm...tdo buas...hehe~ =) da kte da, jgan tdo buas, 6t jatuh sakit...last2, jatuh jgk dr katil...hahaha~ ksian pn ade...klaka lg la ade...

kol 5 lak, umi dgn abh p ambk angah...kat blik maen bkk ttup lmpu je la...
pg2 lg da kne bgn...lpas subuh, kne siap...

1- hantar angah xm MUET kt smk seri nilam
2- hantar mat ziq klas tmbahan kt sk tok jiring
3- hantar umi meeting pibg kat smka tok jiring
4- hantar izzah skolah ganti sbb cuti awl mse raye cina

n then, umi kol kate klas mat ziq BATAL!!!
n sakit perut x baik lg!!!
cmne nk p klas kete kol 10???
lastly, balik umah n kol cg mtak batal...
ALHAMDULILLAH~


balik je umah, ayah mai hntar surat dari PLKN...sesi 2 ni n kne daftar 15 hb 4 nih...



dalam kol 2 ptg lak, umi ngan abh pn ajak p masjid almuktafi billah shah utuk dgar taklimat dari pihak AQM utk ke mesir...tak taw pe feeling lpas dgar taklimat tuh...rse nk p sne brkobar2...rse takot pn ade jgk...boleh ke aku nk blaja kat sne???

abh tnye nk p Al-Azhar @ Zagaziq...klu Al-Azhar ketat sket sbb kne hafal 4 juzuk, blaja BA n macam2 lg...tp klu Zagaziq longgar sket, klas Quran tak de, kuliah agama tak wajib, murah dari AL-Azhar, kos sara hdup pn rendah...
da jd konfius n tak taw da...



balik umah lak...ada insiden len...izzah terjerit2 kate ade ular kat sliding...and this all i can show~

~video hari ini~

video

video


1 comment:

  1. amboi2..sedap dok ngate org no...hahahha..btw,,serve u rights..

    ReplyDelete